Menu

Last van vermoeidheid

  • Niet uitgerust wakker worden
  • Uitgeblust thuiskomen van je werk of school
  • Geen energie meer hebben om te gaan sporten
  • Inzakken na het eten
  • Op de bank hangen omdat je geen puf hebt voor iets anders
  • Mist om je hoofd hebben waardoor je niet helder kunt nadenken
  • Geïrriteerd raken omdat je gewoonweg de energie niet hebt om positief te reageren

Verschillende vormen van vermoeidheid die eigenlijk allemaal een andere oorsprong hebben. Daarom is het zo lastig om direct aan te kunnen geven wat de oorzaak er van is.

Als dat zo nu en dan voorkomt is er niet zo heel veel aan de hand. Maar als het structureler wordt, is het goed om dit voor jezelf te onderzoeken of te laten onderzoeken.

Wat kunt u zelf doen

Zorg voor een regelmatig leven, dit betekent onder andere dat je op tijd en op een vast tijdstip naar bed gaat. Sta vervolgens op tijd op en eet op vaste tijden. Wat je eet is ook van belang, eet voldoende groeten en vermijd gefrituurd voedsel en fastfood. Zorg als laatste voor voldoende beweging.

Wat kunnen wij voor u betekenen

Door middel van een vitaliteitscheck op basis van hartslagvariabiliteit wordt je fysieke conditie zichtbaar en gemeten ten opzichte van de normgroep van je leeftijd. Hieraan gekoppeld zien we hoe je mentale belasting (stress) zich verhoudt tot diezelfde groep.

Een tekort aan de neurotransmitter Serotonine geeft kenmerken als vermoeidheid, overbezorgd zijn en darmproblemen. Het op niveau brengen van deze neurotransmitter zal er voor zorgen dat de vermoeidheid plaats maakt voor belevend en optimistisch gedrag.

Training door middel van Dynamische Neurofeedback helpt om patronen die de normale werking van het brein overstemmen, weg te nemen. Hierdoor zullen vermoeidheidsverschijnselen zoals een wattig gevoel in het hoofd verdwijnen.